10 mars 2010

Min dag i solen =)

Var ute och promenerade i nästan två timmar förut idag. Fick för en gångs skull även med mig kameran. Blev förvisso inga vidare bra bilder. Men jag hade den i vart fall med mig. Insåg även under min promenad varför de jag mötte tittade konstigt på mig. Jag gick och sjöng högt till musiken jag hade rullande i öronen och jag sjunger verkligen inte vackert om jag så anstränger mig.

Följde vägen tills jag inte kom längre. Gick som vanligt och tittade i marken (noll hållning när jag går och finular för mig själv) och *poff* ett staket. Seriöst jag sprang rakt in i ett staket / en grind med huvudet först. Tittade chockat upp och insåg att jag nästan var inne på Sollidens mark. Så det vara bara till att vända och ta den gamla skoljoggen rundan istället.
Där började dock promenaden bli ganska jobbig då den gick på en smal upptrampad stig i skogen. Tog mig fram till Kaffetorpet och så småningom även till slottet. Fick bli Garderobstrappan ned då jag inte orkade gå runt hela stan. Hade redan vart ute i 90 minuter.
Snacka om halt, och seriöst vad tufft det skulle vara att åka pulka ned för trappan. Blev dock totalt dumförklarad av kompisarna men än då. Det hade vart sjukt grymt.

Började min promenad med ett blodsocker på 7.6 efter 30-40 minuter låg jag på 4.3 så då intog jag några bitar dextrosol (seriöst vad äckliga dom är). Kände efter ytterligare några km att jag låg lågt. Denna gång tog jag dock inget blodsocker utan stoppade i mig några fler bitar dextrosol och gick vidare. Väl hemma låg jag på 5.2 helt perfekt med andra ord.



Fick ett ryck nu ikväll och sprang ned till biblioteket för att låna en bok. Halvvägs till biblan insåg jag att jag fortfarande hade innetofflorna på mig (Sådana där med mjukisdjur man hade som liten, jag har ett par grodor). Så det var bara till att vända. Synd bara att jag inte kollade så jag hade bibliotekskortet med mig. Dock löste den snälla bibliotikarien det åt mig.

Insåg på hemvägen från biblan att jag har förtusan ingen lampa jag kan läsa med. Och inte hade jag fått plånboken med mig. Så det var bara till att skynda hem, hämta plånboken och springa ned till Tempo som skulle stänga strax därpå. Men jag hann och jag fick äntligen tag på en lampa =)

1 kommentarer:

catta sa...

Hej där!
Här är en ennu till diabeteiker! som hittat hit!

har sjäölv en diabetes o tröningsblogg.... om du vill kika!
mycket om husbygget mm ssamt barn o sånt om du gillar läsning.

hoppas dinna värden varit bra=
var ligger du i hba1c? kram catta