01 mars 2010

Lägenheten

Var förbi lägenheten och snackade med hyresvärden idag. Min flytt blir framflyttat några dagar då det är lite som ska fixas innan. Jag knackade på vid halv tre nu i eftermiddags precis som bestämt. När jag öppnar dörren hittar jag hyresvärden på knä i köket i full gång med att bryta upp golvet. Fick en smärre chock då jag samtidigt lyckades springa in i spisen som stod i hallen.


Gick ett varv i lägenheten, det såg mycket bättre ut nu när det var städat. Speciellt badrummet, den här gången gillade jag till och med badrummet. Såg inte alls så skabbigt ut som det gjorde första gången, den gröna färgen var riktigt cool.


Fick lite tapetprover med mig hem och har nu natten på mig att fundera. Pappa och jag kollade genom pärmarna (fick två) och jag fastnade för två mörka som fondtapet. Pappa var anti båda två. Så istället slängde jag mig i bilen och brummade in till Kalmar för att få My och Kims åsikter. Eller okej, tanken var bara My från början men även Kim kom förbi efter en stund och alla tre enades om favoriten.
Hoppas bara på att hyresvärden går med på mina planer med två fondväggar. Vill ha det mörka på kortsidan mot sängen, det lite ljusare mot långsidan med ett fönster och de andra två väggarna vill jag ha ljusa.

0 kommentarer: