08 mars 2010

IkeaBord

Vaknade vid 7 även idag. Tog dock någon timme innan jag tog mig ur sängen då jag fastnade vid datorn. Men sedan kastade jag ihop lite frukost på en halv burk keso och ett halvt paket bacon. När jag hade vart duktig och diskat och slängt på mig lite kläder (läs joggingbyxor och tröja) så gick jag ned till bilen för att brumma hem till mamma och pappa då jag behövde lite mattor och liknande.
Mamma tyckte då att jag skulle åka med henne till Kalmar så vi kunde handla de sista som behövdes. Blandannat ett soffbord. Medan hon ställde sig i duschen åkte jag hem till mig och gjorde det samma sedan möttes vi på Kupan för att se om de hade något vettigt. Men de hade de inte, inte heller förmedlingscentralen var något att ha. Så då fanns det bara Ikea kvar och där blev det två soffbord, ett köksbord, en besticklåda och lite små saker. Hann även med en sväng på City Gross så jag fick lite käk.
När vi var klara hade klockan hunnit bli dryga två, så mamma åkte vidare till jobbet och jag brummade vidare hem för att skruva ihop mina bord.

Väl hemma skulle jag vara smidig och parkera nära lägenheten (trodde jag). Fanns inte en parkering utan jag fick bära det där jäkla bordet två kvarter för att sedan bära ytterligare två trappor. Fick gå ytterligare en gång då jag inte fick med mig allt första gången. Väl inne i lägenheten slängde jag igång lite bra musik och var peppad till tusen. Här skulle det skruvas bord.
Soffborden gick bra, bortsett från att man fick skruva tills faan avlöste en. Men det blev riktigt bra när jag väl fick upp dom ordentligt. Sedan skulle jag ge mig på köksbordet...
36 satans skruvar för att få i hop ett jävla bord. Och inte hade jag någon skruvdragare utan fick dra allt med handkraft. Seriöst, jag kommer ha träningsvärk i armarna i morgon.
Men efter ett antal svordomar fick jag ihop skrället och det blev riktigt bra måste jag säga. Får hämta stolarna i morgon sedan är köket nästan klart. Passade även på att hänga upp mina fina kycklinggardiner. Dock ska jag hänga upp de åt sidorna så de inte täcker för hela fönstret =P 

1 kommentarer:

emelie sa...

ja det är iofs sant, men ibland är den riktigt jävlig & man önskar att man var "normal"..