21 mars 2010

Klantigt.

Fick nya stickor till blodsockermätaren igår. Har bara en kassett med 50 stickor kvar och behöver mer nu innan jag drar till Gävle nästa vecka. Du tror väl självklart inte att sjukan har skickat mig helt fel sort?

Jag har fått stickor till Accu-chek combo och inte till Accu-chek mobile. Så jag hoppas verkligen att de hinner komma hem stickor tills på Tisdag eller att de har stickor på sjukan så jag kan hämta på måndag. Kommer bli tight med endast 50 stickor på en vecka då jag i vanliga fall gör av med det på 2-3 dagar.

Igår kväll var det jobb som gällde. Jobbade till 21.30 och nu är det dags att ta sig upp igen för jag börjar 7.30 går delad tur idag så jag lär vara död i morgon bitti då jag ska in till VC och kolla tummen. Tycker att det är på tiden att jag tar tag i det nu, har inte haft någon känsel i den på nästan en månad.
Sedan på eftermiddagen ska jag till dietisten, kanske dags att fylla i matdagboken så hon har något att gå efter.
Hoppas på att jag får lite vettiga svar av dietisten och att jag kan få nya tips på blandannat billiga, nyttiga frukostar. Har jätte problem med vettiga frukostar, blir alltid ägg och bacon och det börjar jag tröttna på nu.
Kan ju inte äta vad som då jag är både gluten och har celiaki.

0 kommentarer: