17 mars 2010

Mys.

Underbar dag igår. Började dagen med att som vanligt vakna vid halv sju, satte mig då som vanligt för att slö surfa lite. Den här gången även för att få ned det höga blodsockret.
Hade fått låna mammas bil då jag skulle åka in mot Kalmar för att besöka min sjuksköterska vid ett. Gick inga bra bussar och tur var väl det att jag fick ha bilen för jag lyckades åka på jobb på eftermiddagen.

Var ute i Långöre för första gången på riktigt länge, var helt underbart att få pyssla lite med diverse stallsysslor. Snacka om att jag har saknat det. Ska ta tag i mitt liv och ge mig ner dit lite oftare tror jag. Så fort det går att gräva fram mopeden ska jag ge mig ut oftare. Just nu är det lite bökigt då jag inte har egen bil och inte heller råd att fylla tanken på bilen. Men när Doris väl är fit for fight igen, då jäklar. Hon har för stunden gått i ide bakom en jätte snö hög.

På sjukan sas inget vettigt, vet egentligen inte varför jag åkte in. Men alltid trevligt att få gnöta av sig ibland. Även Karin sa att det svåra med att jobba med just diabetiker är att vi kan den teoretiska biten. Men alla fungerar inte likadant och det är vi diabetiker som kan den praktiska biten.
Min diabetes går inte att ställa in som Agda 80år gör. Jag rör på mig på ett annat sätt, jag äter annan mat. Vi har inte mycket som stämmer lika.

2 kommentarer:

emelie sa...

haha ja men det är roligt med nya frisyrer :)

usch & du är fortfarande inte skraj att hamna i samma sits? :O *chockad* :P.. haha ja okej, kanske därför ditt låga blodsocker också ;)

det är dåligt att dem tagit bort bidraget, det behöver man ju! jag har aldrig haft något :/

oj, då gick det ett bra tag mellan dina diagnoser duu.. mitt upptäckte dem i samma veva, vid tre års ålder.. men dem tror att jag har haft gluten längre än så men ingen hittade felet :/
till frukost käkar jag bröd - fria limpan, det grova brödet samt en tallrik fil eller nåt :) det varierar lite.. :) men det är som sagt fruktansvärt dyrt! köpte boveteflingor idag, 30 kr, 375 gram.. & då är det dem billigaste.. tänkt att jag ska börja baka själv också, köpt
formar så det är väl bara att ta tag i det antar jag :)
inte fuska, det är inte bra du! håll dig till glutenfritt! hur tycker du att det funkar att käka ute då? kan du äta kinamat?!

Anonym sa...

fin blogg :)