25 mars 2010

Tågresa.

Sitter nu på tåget mellan Alvesta och Stockholm. Ska i Stockholm byta tåg mot Uppsala om jag hinner med det vill säga. Då detta tåget visst kommer bli 15-20 minuter försenat. Sedan är tanken att jag ska byta i Uppsala för att ta mig ut till Älvkarleby. Men som det ser ut nu är det tåget inställt, men jag hoppas på att dom fixar det på något sätt. Jag har ju ändå betalt för hela sträckan.

Jag som nästan svurit på att denna gång inte överpacka. Vad har jag då gjort om inte överpackat? Har åter igen alldeles för mycket saker med mig. Undrar om jag ens kommer använda mig av hälften. Det lär förvisso märkas inom kort.
Jag är på topp humör då jag haft två grymma dagar i Emmaboda. Igår var det toppen väder och jag var med på ett hörn och tvättade av Saaben och plockade ur Volvon. Hur skönt som helst att kunna vara ute i t-shirt utan att frysa häcken av sig.
Hade fått en brev, ett riktigt brevskrivarbrev av bästaste Sanna. Så när jag ändå var ensam och övergiven då sällskapet var på jobbet passade jag på att plöja genom det. Massa sidor med underbart rolig, halvt förvirrad och så icke språkördigt brev. Så nu ska jag snart försöka att få ihop en lika långt, förvirrat och lite nördigt brev och skicka ett svar så fort som möjligt så hon hinner få det innan hon ger sig iväg från stället hon är på. Seriöst, jag längtar så hårt till i sommar. Ska bli en sommar vi sent ska glömma, Sanna vi ska äga världen!!

2 kommentarer:

emelie sa...

ohfan, förstår att du är anti känningar.. usch vad otäckt att känna dem så sent, då är jag typ död :(.. vid den nivån är det ju vanligt med kramper & medvetslöshet :/

emelie sa...

ojoj, livsfarligt det där.. :/

ja okej, då kanske man ska smaka dom då om det blir att man köper bröd.. :P lär väl få göra det eftersom jag starkt funderar på att slänga det jag bakade :P

ah okej, men du reagerar inte alls på den havregrynsgröten då? jag äter sempers rena havre :) men dyrt som sagt.. gröt är gott :) men orkar inte alltid göra de, blir oftast lättfil :P