03 mars 2010

Jobb - Kalmar

Var sjukt jobbigt att kliva ur sängen i morse. För det första var det 12.3 grader på andra sidan täcket = jag höll nästan på att frysa häcken av mig. Inte nog med det så hade jag ett härligt blodsocker på 17.6 när jag öppnade ögonen vid halv sex.
Hade ställt klockan på sex då jag skulle vara på jobbet vid sju. Men av någon anledning lyckades jag öppna ögonen 30 minuter innan klockan ringde. Vilket iof var ganska bra då jag kunde reglera insulinet och ge mig lite extra. Måste se om jag kan få ha en sensor snart igen, för att de om det är känningar under natten som jag inte vaknar av, eller om det är någon annan anledning.

Blev havre/quinoagröt till frukost innan jag fick sätta mig i bilen för att åka till jobbet. Var för en gångs skull ute i väldigt god tid, var på jobbet redan kvart i så jag hann med det första glaset med kaffe redan här.
Förmiddagen var lugn och eftermiddagen fram till 2 minuter innan jag skulle sluta. Fick så fint jobba över 30 minuter för att torka bajs och duscha tant.

Slängde mig sedan i bilen och brummade vidare mot Kalmar där jag skulle träffa Stefan för att käka lite och umgås. Blev först en tur på Lagerhause och efter det blev det käk på Zorbas. Det var jätte trevligt att kunna umgås igen. Hoppas verkligen att det blir fler gånger och att vi kan fortsätta som vänner.

Sitter nu och pratar med världens bästa Ylva på Msn samtidigt som jag slötittar på The mighty ducks. Snart blir det sängen, börjar bli riktigt slö i kroppen nu.

0 kommentarer: